Repetition

Igår var vi på årets första ringträning och genrepet inför utställningen på söndag. ;) Kiwi skötte sig bra och det märks att hon har blivit väldigt mycket äldre sedan ringträningarna i september i fjol. Nu kommer jag inte dit med någon fjantig bråkstake längre - jag har med mig en vuxen och fokuserad tjej istället. :)

Det var ungefär
en miljon hundar på ringträningen. De små hundarna fick tom delas upp i två grupper och ändå var det 10-15 hundar i varje grupp. Pga det hann Kiwi bara få stå på bordet en enda gång. :( Lite synd med tanke på att det är just det som hon skulle behöva öva betydligt mer på.

Den ena handledaren
frågade om vi inte var med på ringträningarna i fjol. Det visade sig att hon kom ihåg Kiwis namn - lite märkligt att namnet etsat sig fast och inte hennes utseende med tanke på att nästan alla andra hundar på ringträningen är shih tzu, papillions mfl. Kiwi utmärker sig mer än väl, bland alla riktigt pälsad hundar men ändå var det namnet som hon tog det på... :O

Sedan gick handledaren runt och tipsade var och en om vad man kunde göra bättre och vad man skulle träna på. När hon kom till mig och Kiwi så sa hon "ja, vad ska jag säga till er då?" och riktigt öste beröm över vår råtta. :O Hon tyckte att Kiwi är alldeles fantastisk duktigt och att det inte finns något nämnvärt att korrigera. Hon går snyggt (det måste vara italienaresteg, även om Kiwis inte är det allra pampigaste), är lyhörd och visar upp sig väldigt bra.

Visst är det kul att få beröm, men jag tycker inte att Kiwi är riktig så bra. Hon är visserligen duktigare än de andra hundarna på ringträningen, men jag tycker att det är mycket kvar som kan bli betydligt bättre. Bla kryper hon ihop lite när hon står på bordet, och jag borde definitivt inte titta så mycket på råttan när vi går eftersom jag antagligen går lite vingligt då - vilket betyder att även Kiwi gör det. :/ Jag vet ju mycket väl att Kiwi går dit jag går och så är det bara.

När alla var
på väg hem, så hann vi med att stå lite på bordet i den andra småhundsgruppen också. :) Den andra coachen där tyckte att Kiwi är jätteduktig på att visa upp sig att hon hade växt i sin kropp så himla snyggt! Vi kanske har en liten skönhet till råtta trots allt? ;)

Bäst av allt igår var att Kiwis svans faktiskt hängde nedåt och inte stod rakt upp eller viftade som en propeller. :) Även om de andra hundarna gjorde utomordentliga lekinviter, så brydde sig inte råttan om det och hon tuggade inte heller sönder alla pinnar som kom i hennes väg. Superduktiga lilla Ki! :D

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej ! Kom i tid på Söndag så kan vi titta på Kiwi innan bedömningen ! Vi kommer vara på utställningen vid nio redan.



mvh Therese

2011-05-05 @ 10:39:35
URL: http://skogsville.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0