Grävlingsattack

I onsdags, förra veckan, så skulle vi på kalas hos Oscars föräldrar vid 18-tiden, som bor ca 2,5km bort den kortaste vägen (eller 3,5km bilvägen). Jag tog cykeln dit och Kiwi fick sitta i cykelkorgen. När vi cyklar genom det första skogspartiet, som är trafikerat av 5-10 hushåll så fräser det till i diket och upp kommer en grävling och springer mot cykeln, för att sedan ändra sig och springa ut i skogen på motsatt sida av vägen! Det var riktigt läskigt och som tur var satt Kiwi i korgen och hon satt blickstilla där i. Duktiga lilla Ki! :)

I fredags cyklade
vi samma sträcka i regnet. Kiwi ville inte åka korg, utan gick ut och ställde sig på vägen med ett uttryck som utstrålade 'jag-är-redo,-du-cyklar,-jag-springer.' Vid halv elva tiden på förmiddag passerar vi förbi samma ställe, som grävlingen tidigare befunnit sig på, men den var lyckligtvis inte där.

Vi 15-tiden cyklar vi hem igen och liksom den förra gången så vill Kiwi hellre springa än åka korg. Precis när ovannämnda parti övergår från att vara åkrar och blir till skog, så fräser det till igen i diket och där sitter samma, dumma grävling! Den här gången sprang den inte upp ur diket och det var en himla tur med tanke på att Kiwi befann sig på marken, på andra sidan av mig och cykeln. Lyckligtvis kan Kiwi kommandot 'spring' och tycker att det är ett kul kommando. Behöver jag ens nämna att efter grävlingsfräset så gick det ganska fort för oss båda två?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0