Möte

Idag hände det något märkligt. Vi sprang på en annan italienare precis utanför vår lägenhet. :O Trodde i min enfald att det bara fanns lilla råttsson, Tarzan och en tik i Brålanda, i den här staden. Men nej! Det finns tydligen en till. :)

Hursomhelst fick jag frågan "Är det Kiwi?". Svar: "Öööööh, ja...?" Det visade sig nämligen även att ägarinnan till vår nye bekantskap Melvin är arbetskamrat med en vän till Oscar och hade hört talas om vår lilla tokmaja och tom lagt hennes namn på minnet. Det är tur att vi bor i en liten stad. ;)

Playdate med Melvin
är bestämt till på onsdageftermiddag. Förhoppningsvis kan även Tarzan komma. :) Har dock inte lyckats få tag på hans matte än, men skam den som ger sig!

Kiwi och Melvin
verkade inte nämnvärt intresserade av varandra. :/ Med Tarzan sa det bara pang och jäklar vad bra de trivs tillsammans! :D Visserligen kan det bero på att Tarzan och lilla Ki är mer i passande ålder, och dessutom riktiga busråttor båda två. :P Melvin är uppskattningsvis fem till sex år, med okänd bakgrund, och sådär lugn som man brukar vara vid en åldern.

Hans nyvarande ägare
har hämtat honom på ett hundhem, så han är papperslös. Men det borde väl inte vara så svårt att spåra hans bakgrund? Alla hundar som är födda på tvåtusentalet (efter 1997?) har väl antingen ett chip eller en tatuering, som säger vem de är? Oavsett om han är registrerad i JBV eller SKK, så borde det finnas information om när han är född, hans uppfödare, dåvarande ägare mm. Rätta mig gärna om jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0