Vilddjur

Vår tomt angränsar till en gammal hage med lite träd, buskar och framförallt ängsmark. Igår när jag kom hem från jobbet, framåt elvatiden på kvällen, så var jag och Kiwi nere i den bortre delen av vår trädgård, som gränsar till en liten skogsdunge. Plötsligt börjar det prassla i buskarna där och det hörs steg.  Det var så mörkt att man inte såg någonting och det lät precis som något stort. Hade jag inte vetat bättre, så hade jag kunnat svära på att det var en häst som gick i dungen. :O

Kiwi reagerade med ens och började skälla, morra och springa omkring som en tok i vår trädgård. I vanliga fall är hon tyst som en mus, med undantag för när hon blir rädd eller väldigt, väldigt busig. Efter att Kiwi började skälla, så hördes det ännu fler tunga steg från skogsdungen. Har ingen aning om det var en älg, ett rådjur eller ett vildsvin. Alla tre djuren kan man lätt skåda i våra omgivningar. Kiwi och jag tyckte båda två att det var läskigt, så vi gick in för att sedan gå ut efter en stund igen.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag tror att det var en spökhäst. De rör sej i skogen när det är mörkt. Men det är ingen fara för de är ofarliga, går bara rätt igenom dej ifall de anfaller.

2011-05-14 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0