Munkorg

Nu har vi varit i alla djuraffärer i närområdet, dvs åtta stycken. Väldigt få har munkorgar, en del har såna där i nylon och hela två har haft munkorgar i plast. Vi är nog egentligen ute efter en munkorg i plast (och inte stål) till Kiwis framtida lure coursing-karriär, i synnerlighet med tanke på att Taggens munkorg (i just plast) satt bra på henne.

Nu är det bara så olyckligt att de två butikerna som hade munkorgar i plast har dem i en annan modell än vad Taggens är i, så de passar inte alls på vår prinsessa. :( Kiwi har tydligen en väldigt lång nos, som sitter fast på ett väldigt snipigt huvud. :/ Om munkorgarna passar i nosen, så är de fem storlekar förstora vid kinderna. :( Vill gärna ha en munkorg som sluter mer tätt än så vid kinderna, så att hon inte kan fastna med tassarna igen och snubblar i full fart.

Via internet är jag noll sugen på att beställa en munkorg, eftersom jag gärna vill prova den först - så att passformen inte är helt usel. Just nu känns det som att det enbart återstår att prata med dem på kennel Hot Isle om att köpa en 'riktig' munkorg till Ki. De kan ju allt om passform mm på munkorgar. Frågan är bara om det ska bli en australiensisk eller engelsk...? De vet förhoppningsvis dem. ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Oroa dig inte över detta! Nu har jag fått testa Alvas korg på kappbanan och den är aningens för liten. Jag tror den kommer sitta som ett smäck på Kiwi! Jag har anmält till Vänersborg, och dit kan även munkorgen komma :)

2011-05-13 @ 15:35:33
URL: http://havetstormar.blogg.se/
Postat av: Storasyster

"Kiwi har tydligen en väldigt lång nos, som sitter fast på ett väldigt snipigt huvud."



Visste du inte det. Det kunde jag har berättat för dej, för det syns lång väg. :-P

2011-05-14 @ 20:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0