Assistent

Natten till igår fick Kiwi följa med mig på mitt jobb. Har aldrig haft en så söt läro. ;) Hon skötte sig fint, men tyckte att det var väldigt tråkigt. Mitt distrikt ligger i centrala Vänersborg runt själa gågatan och består av ca sjuttio trappuppgångar med vanligtvis fyra våningar i varje. Efter två år på det här disktriktet så vet man var folk rör sig på natten och vid vilken tidpunkt.

Lilla Kiwi fick
följa med in i alla trappuppgångar (inte vågar man lämna en sån skönhet obevakad vid cykeln) men för att slippa springa upp och nerför alla trappor i full mundering, så fick hon sitta en halvtrappa upp och vänta på mig. Att sätta henne innanför en portdörr var ingen bra idé ifall att någon skulle komma in och slå upp dörren på henne. Det var bra träning för henne att sitta still medans jag försvann iväg uppåt.



Kiwi fick åka i en väska in till de centrala delarna av stan.


Husse kom förbi för att hämta en tidning och säga hej till världens sötaste assistent.


Kiwi fick springa bredvid cykeln hela natten, då man cyklar fem meter, stannar, cyklar
ytterligare fem meter, stannar osv. Här åker hon korg på den längsta cykelsträckan på
hela distriket - hela ett och ett halvt kvarter.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) Jag har en tävling där du kan vinna valfritt märkesplagg, bla converse gucci, louis vuitton osv! Det räcker med en kommentar för att vara med :)

det är bara klicka på inlägget här för att komma till tävlingen :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/april/vinn-valfri-markesvara.html#comment

2011-04-18 @ 23:18:25
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Lotta

Du har ju haft mej som läro. Jag är minst lika söt som Kiwi och jag kan dessutom springa i trappor och cykla på en egen cykel.

2011-04-21 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0